Demo Reelım için eleştiri alabilirmiyim :)

Started by Xolotal, Dec 10, 2024, 09:22 AM

Previous topic - Next topic

Xolotal



Nommalorel

0:00 - 0:14 : Burası gerçekten harika olmuş herhangi bir sıkıntı göremiyorum ben.
0:14: Bu animasyondaki en büyük sıkıntı bence kova. Karakter okadar ayaklarıyla çevirip duruyor kovayı fakat kova tüm yol boyunca neredeyse hiç dönmüyor. Problem de en çok kamera daha sonrasında yandan bakarken belli oluyor. Kovanın karaktere göre küçüklüğü, dönüp dönmediği anlaşılamaması ve karaktere göre farklı bir boyut/perspektifte duruyor gibi görünmesi sahneyi tamamen bozuyor. Çünkü karakter animasyonu ne kadar iyi olsa da sahnenin espirisi oradaki kova üzerine.

Animasyondaki 2. problem ise hareketin tamamıyla linear olması. Yani karakter okadar zorlukla karşılaşıp onlara tepki veriyor falan ama nedense kova üzerindeki kontrolünü hiç kaybetmiyor, hiç yavaşlayıp hızlamıyor ya da zıplayıp hoplamıyor veya aman aman hop hop falan gibi beceriksizliğini sergilediği sahneler görmüyoruz. Dümdüz sabit bir hızda giden bir kova üzerinde biraz kovadan bağımsız hareket ediyor gibi görünen (karakter çok güzel hareket ediyor fakat konu bu değil) bir karakter görüyoruz. Çevresiyle alakalı hareket eden bir karakterin olduğu bir animasyonda karakterin çevresine fazla tepkisiz kalması animasyonu zayıflatıyor.
0:22:



Burada bir perspektif problemi var ve bunun ufuk çizgisinden kaynaklandığını düşünüyorum. Böyle bir açı görmek için bana kalırsa kamera çok yukarıda. Belki daha aşşağı indirilebilirdi.



Belki şöyle birşey.

Daha sonrasında ise karakter dönüp yumruk atıyor ve rakiple aynı anda yumruk attıklarından ötürü yumrukları çarpışıyor. Buraya da impact frame ekleyerek bunu güçlendirmek istemişsin.



Fakat bu sahnede hem yine perspektif problemleri var hem de vurucu bir sahne değil. Öncelikle bu açı bu tür bir sahneyi göstermek için uygun bir açı değil. Daha yandan bir açı tercih edilebilirdi mesela MGS 4 ün son sahnesindeki şu sahne gibi:



Sonra senin yaptığın sahnede kompozisyonda da problem olduğunu söylemek mümkün. Aksiyon ortada oluyor, rakip sahnenin ortasında protagonist ise sahnenin en solunda. Sağ taraf bomboş kalmış. Bu da yine dikkat dağıtan öğelerden biri bence.

0:31 - Bu sahneye patladım :D, harika olmuş. Bence acting konulu sahnelerde çok başarılısın. Bu noktada ufak bir kimlik karması yaşadığını düşünüyorum. Acting içerikli, aksiyon ve şiddetten uzak sahnelerde mükemmel bir rubberhouse disney animasyonu örneği yaparken içine aksiyon katmaya çalıştığın sahnelerde anime öykünmeleri yapıyorsun ve bu alanda tahminimce çok merak ve ilgin olmadığından harika yapılmış rubberhouse stili disney animayonunun içinde sakil durur bir şekilde yerleştiriyorsun onları. Bence kendine bi sormalısın bu sahneleri niye ekliyorum diye, eğer insanlar seviyor diye ekliyorsan burda bir problem olabilir.

Daha teknik olarak şu öneriyi yapabilirim, bana kalırsa animasyonlarına aksiyon sahneleri eklerken anime öykünmelerinden önce disney ve warnerbros öykünmeleri yapmak senin için daha yararlı olur. Onların sahnelerinde kullandıkları aksiyon ve şiddet temalı animasyonlar kendi sahneleri için daha uyumlu oluyor çünkü. Ha eğer amacın anime ile disneyi birleştirmekse ozaman da önce kendi stilinden bi tamamen vaz geçip anime nasıl yapılıyor onu anlaman gerekir diye düşünüyorum. Onu anladıktan sonra ancak kendi stilinle birleştirebilirsin.

Kısacası aksiyon sahnelerinde bi ne yapmak istediğine karar vermelisin diye düşünüyorum.

Her neyse, bu animasyon harika olmuş bayıldım :]]]

0:36 - Bu bence en garip animasyonlarından biri, basit bir lokomosyon bilgisi eksikliği görülüyor animasyonunda. Ayaklar bol bol hareket ederken ayakların bağlandığı parçada tek bir hareket bile yok. Çok uzağa gitmeye gerek yok aslında biz 2 ayaklı insanların bile bacaklarının bağlandığı noktalarda hareket yaşanır. Basitçe anlatmak gerekirse sağ ayak havaya kalkarsa sol kalça yukarı kalkar ve aynı zamanda tam tersi de geçerlidir. Bu animasyon spesifiğinde bir örnek için belki örümceklere falan bakmak gerekebilir.

Bulduğum bazı örnekler:

https://sakugabooru.com/post/show/202232
https://pa-works.jp/howto/aruki.html (özellikle kalça kısımlarına dikkat et)

0:50 - Buradaki tek sıkıntım karakter "oh you drive me to drink" derken içki içmeye koşuyormuş gibi değil de biryerden bir vakum gibi birşey çekiyormuş gibi görünmesi. Şöyle sonic anticipationu gibi bişey koysaydın daha iyi olabilirdi bence.



1:13 - Açık ara en beğendiğim animasyonun. Bence MÜKEMMEL



Bu şekilde, bence actinglerin ve espirilerin harika, ama aksiyon sahnelerine gelince bir kimlik karmaşası seziyorum. Umarım yorumum işine yarar :]



Dosyalarıma ulaşmak isterseniz:

Soulseek: ommalorel
GigaTribe: Nommalorel

sakuralila

Merhaba, iyi günler!
Öncelikle demo reel'ın için tebrikler, yıllardır işlerine bayılıyorum!! :3
Not: profesyönel değilim, hatalarım olabilir

0:20de gözü yukarıdaki tuzağa baksa, ve daha abartılı bir şekilde sıçrayıp aşağı alçalsa daha iyi olabilir diye düşünüyorum.

0:24te yumruk çok etkili değil gibi gözüküyor, böyle gösterdiğim gibi daha efektif olabilir:

0:54te boksörün boyun gölgesi yok oluyor 3-4 kare süreliğine, bu çok önemli değil ama bunu da farkettim

Bunun dışında Nommalorel'in dediklerine de katılıyorum!

Favori seçmeye çalıştım ama seçemedim, hepsine çok bayıldım ellerine sağlık :3 Başarılar!!