Anime Nasıl Yapılır

Started by Nommalorel, May 03, 2024, 11:59 AM

Previous topic - Next topic

Nommalorel

Öncesinde ANIMASYON NASIL YAPILIR Başlığına bakmanız önerilir.

Bu başlık altında anime yapmanın tüm sürecini baştan sona türkçe bir şekilde anlatmaya çalışacağız.

Anime ne demek?

Anime terimleri:
Layout/LO



    Layout sahnedeki birşeylerin yerleşimidir ve bu animasyon da bu yerleşimin içerisinde yer alan bir element olduğundan Layout kısmında yaptığımız Rafugenler de bu layoutun bir parçasıdır. Bir rafugen aslında istediği kadar detaylı olabilir sonuçta daha sonrasında gengada ve dougada her şekilde temize çekileceğinden rafugenin nekadar temiz veya kaba olacağı layout sanatçısının seçimine kalmıştır. Ama genellikle layout içerisinde bulunan rafugenlerin kaba çizimler olduğunu görebiliriz.
   
    Layoutta çizdiğimiz animasyon kareleri Rafugen yani kaba genga, dolayısıyla aslında genga ile neredeyse aynı şeydir, sadece kaba halleri olarak düşünebiliriz. Kaba çizilmiş ana kareler diye özetleyebiliriz.
   
    Bir diğer adı da DaichiGenga'dır.

    Layout nasıl yapılır?
   
    İlk önce kadraj ve sahne E-konte'ye bakarak planlanır. Herşey yerine yerleştirildikten sonra animayona geçilir.
   
    Animasyonunuzu genel anlamıyla planladıktan sonra ana karelerini kaba bir şekilde çizmelisiniz. Bu aşamada notasyonları yerleştirmek önemlidir ki daha sonraki aşamalarda işi elimizden devralacak kişiler rahatlıkla okuyup gerekli düzenlemeleri yapabilsinler. Bunun için Anime Notasyonlar'a bakmak gerekir. Time chartlar bu notasyonlar arasında en önemli şeyler olabilir.

[Yapımı devam etmektedir, güncellenecektir]

Kaynaklar:



原画=Genga
- Genga (原画) Japoncada en temel anlamıyla orijinal resim demektir. 原 kelimesinin anlamlarından biri de türkçede "öncül" kelimesine tekabul eder. O yüzden orijinal resim yerine öncül resim demek bu konu içerisinde daha doğru olacaktır. Çünkü Genga terimi japonyada anime animasyonlarındaki ana kareler için kullanılır. Ana kareler ise animasyonda animasyon içerisindeki hareketlerin çizimlere bölünerek yapılmasından ortaya çıkar. İlk önce bir hareketin ana kareleri yani "Genga/Öncül kareleri" çizilir. Daha sonra bu karelerin araları "Douga" dediğimiz ikincil/ara kareler ile doldurularak animasyonun hareket etmesi ilüzyonu sağlanır.
- Genga anime iş akışı içerisinde LO/Layoutla aynı sırada yani 4. sırada gelir. Animatör Layout'unu tamamladıktan sonra Layout'ta bulunan Kaba Genga'ları (ラフ原画) yönetmene yollar. Yönetmen, karakter tasarımcısı ve animasyon yönetmeni tek tek çizimlere ve x-sheet'e bakar ve üzerinde elle çizerek düzeltmeler yapar. Bu düzeltmeleri yaptıklarından sonra ise düzeltmeleri animatöre geri yollarlar. Kısacası Genga terimi batı animasyonundaki "Tiedown" terimine tekabul eder. Ana kaba karelerin temizlenmesi işlemidir.
- Layout'taki kaba gengaların olduğu sürece aynı zamanda 第一原画 denir. Yani birincil genga.
- Herzaman bir Genga bir de Douga yoktur. Bazen tüm animasyon genga olarak yapılır buna da ful genga (全原画)denir.
- Bir genga oluşturmanın kuralları:
    - Mevcut x-sheet üzerindeki zamanlamalar yönetmenin x-sheet düzeltmelerine göre yeniden ayarlanır.
    - Düzeltemeleri uygulamanın spesifik bir sırası vardır. Sıra şu şekildedir:
        - 1- Sou Sakkan'ın düzeltmeleri üzerinden geçilerek değiştirilmeden çizime uygulanır.
        - 2- Daha sonrasında Sakkan'ın düzeltmeleri çizime uygulanır fakat busefer yaptığımız uygulamada biraz daha özgürüz. Uyguladığımız çizimi daha doğru olacağına karar verirsek eğer o şekilde değiştirebiliriz.
        - 3- Enshutsu'nun düzeltmeleri çizime uygulanır.
        - 4- En sonunda da daha öncesinde kendi yaptığımız layout'ta mevcut olan kaba genga'lar çizime uygulanır.
    - Çizimde içi boş alanların içerisi kırmızı çizgiyle "x" işaretiyle doldurulur ki o kısmın daha sonra renklendirme aşamasında boyanmaması gerektiği anlaşılsın.
    - Çizimde hacmin değişmediğinden emin olmak gerekir.
- Sou sakkan "Şef animasyon yönetmeni" demektir. Bu kişiler sektörde fazlaca deneyimli kişilerdir.
- Sakkan "Animasyon yönetmeni" demektir.
- Enshutsu "Yönetmen" demektir.

Genga Kaynaklar:
- https://ja.wikipedia.org/wiki/%E5%8E%9F%E7%94%BB
- {{video(https://www.youtube.com/watch?v=iOB7t6KtIFE)}}
- https://docs.google.com/document/d/1jMUi0ri72TEMt4lxJboMEzfwpSWU7my-VrTmcrWKPI0/edit
- https://x.com/JMulli02/status/1450186523123621899
- https://blog.toonboom.com/ja/%E3%82%A2%E3%83%8B%E3%83%A1%E5%88%B6%E4%BD%9C%E6%99%82%E3%81%AB%E4%BD%9C%E3%82%89%E3%82%8C%E3%82%8B-%E5%8E%9F%E7%94%BB-%E7%AC%AC%E4%BA%8C%E5%8E%9F%E7%94%BB-%E3%81%A8%E3%81%AF%E4%BD%95%E3%81%8B
- {{video(https://www.youtube.com/watch?v=QiBa_O49-M4)}}
- http://animatorweb.jp/
-
第二原画=Dainigenga, nigen

Nigen ile alakalı Çeşitli kaynaklar:

- Dainigenga Daichigengadan sonra gelen süreçtir.
- Daichi genga Layout aşamasında yapılan çizimlerdir ve bunlara kaba çizim ya da (rafugen) denir. Bu rafugenler daha sonra yönetmene ve karakter tasarımcısına gönderilir. Bu kişiler gerekli düzeltmeleri yaptıkan sonra normalde tekrar daichigengayı yapan kişiye gönderilir fakat bazı sebeplerden dolayı (proje zaman kısıtlamaları, yeni animatör yetitirmek vb.)  bazen düzeltmelerden sonra dainigenga kısmı daichigengayı yapan kişiye değil başka birine verilir. Bu sebeple daichigenga ve dainigenga işlemleri birbirinden farklı kişilerce ayrıldığından dolayı bu kez dainigenga yapan kişinin yaptığı işe nigen denir.
- Nigen yapmanın kuralları genga yapmak ile aynıdır.
-

Nigenin ne olduğu karmaşası üzerine bir açıklama

https://blog.toonboom.com/ja/%E3%82%A2%E3%83%8B%E3%83%A1%E5%88%B6%E4%BD%9C%E6%99%82%E3%81%AB%E4%BD%9C%E3%82%89%E3%82%8C%E3%82%8B-%E5%8E%9F%E7%94%BB-%E7%AC%AC%E4%BA%8C%E5%8E%9F%E7%94%BB-%E3%81%A8%E3%81%AF%E4%BD%95%E3%81%8B

https://animator276.com/animation_work/nigen/

動画=Douga
1
制作=Seisaku
1
作画=Sakuga
1
Anime Notasyonlar

Notasyonlarla alakalı bilgi almak için ekteki "Satsuma kağıdı" na bakabilirsiniz. Onun dışında şu videolara bakmanız yardımcı olacaktır. Zamanlar buraya türkçe bir şekilde anlatıyor olucam.



Anime Color codes





Her prodüksüyon şirketinin kendisine göre ayarladığı bir anime renk kodu listesi vardır ama genel olarak bu renkler sabit şekilde kullanılır. Zamanla diğer renkleri de burada listelicem.


Tüm "Anime nasıl yapılır alt başlıkları:

Anime Uzak Orta Yakın
Walk Cycle Kaynakları
Az Kareyle Akıcılık
Animasyon nasıl akıcı yapılır
Animede zorlanma efekti nasıl yapılır
Animede Vuruş Hissi Nasıl Verilir?
Jujutsu kaisen gibi dövüş animasyonu nasıl yapılır?

Anime parallax efekti nasıl yapılır
Anime yumruk animasyonu yapmak


satsuma kağıdı

"Anime nasıl yapılır" üzerine yazılmış diğer kaynaklar:
https://washiblog.wordpress.com/2011/01/18/anime-production-detailed-guide-to-how-anime-is-made-and-the-talent-behind-it/


Dosyalarıma ulaşmak isterseniz:

Soulseek: ommalorel
GigaTribe: Nommalorel

Nommalorel

Satsuma kağıdı eklendi


Dosyalarıma ulaşmak isterseniz:

Soulseek: ommalorel
GigaTribe: Nommalorel

Nommalorel



Bi vikipedi sayfası açtık bakalım ama hayırlısı olsun


Dosyalarıma ulaşmak isterseniz:

Soulseek: ommalorel
GigaTribe: Nommalorel