Anime yumruk animasyonu yapmak

Started by Nommalorel, May 06, 2024, 04:11 PM

Previous topic - Next topic

Nommalorel


Bu her türlü medyada yapılmaya çalışılır fakat animede daha belirli olarak yapıldığı için anlatmaya gerek duydum.

Animasyon prensiplerinde anticipation, timing ve spacingden bahsetmiştik. Bu konuyu anlatırken de o prensiplerden yararlanacağız.

"İnsan gözü hareketin başını ve sonunu algılar ortasındaki herşey bulanıklıktan ibarettir." Bu sözü bruce lee mi söylemiş başka biri mi bilemem ama kim demişse doğru demiş.

Etkileyici, okunur, temiz bir yumruk animasyonu için ilk önce oldukça belirgin bir anticipation karesi, sonrasında yumruğun gittiğini gösteren ve anticipation karesine yakın olan herhangi bir çizim ve en sonunda da yine temiz görünen bir vuruş karesi gereklidir. Özellikle animelerde bu orta kısım çok kısa ve belirsiz tutulur, genellikle anticipation karesi ve en son kareye özen gösterilir ve o kareler çok daha fazla gösterilir. Bunun sebebi o kareleri gördüğümüzde yumruğun atılacağını sonra da isabet ettiğini rahatlıkla görüyor olmamızdır.

Bu animasyonu etkileyici ve vurucu kılar. Neredeyse her animede bu yöntem kullanılır ve etkileyici olmasının yanında çok da ekonomiktir.










Dosyalarıma ulaşmak isterseniz:

Soulseek: ommalorel
GigaTribe: Nommalorel

Nommalorel



Dosyalarıma ulaşmak isterseniz:

Soulseek: ommalorel
GigaTribe: Nommalorel