Animasyonlarımı eleştirebilir misiniz?

Started by sakuralila, Dec 05, 2024, 09:35 PM

Previous topic - Next topic

sakuralila

Merhaba, son 1 yılda yaptığım animasyonlar linktedir. Sektöre girmek istiyorum. Eleştiri verirseniz, nasıl bir yol izlemem gerektiğini söylerseniz çok sevinirim. İyi forumlar!!

Not: Bu reel'ı işlere başvururken kullanmayacağım, daha çok yolum olduğunun farkındayım


Nommalorel

İşlerin gerçekten çok acayip bana kalırsa. Yaptığın bazı işler baya iyiyken (chicken little ve şu takla atıp yumruk atan karakter gibi) bazıları gerçekten tüm temellerden yoksun.

Benim fark ettiğim en büyük problem spacing, easing ve timing'e hakim olmayışın. Tek tek bakalım.

0:00 - Videodaki ilk animasyonun direkt olarak yaptığın en iyi animasyon bu arada. Bu animasyonda spacing, easing ve timing gayet de var. Yok değiller. Hatta baya hoş olduğunu düşünüyorum. Yüksek ease oranına sahip ve oldukça fazla kare kullanılarak yapılmış animasyonlar, oldukça hoş duruyorlar. Biraz twitchi bir animasyon ama ben yine de baya iyi olduğunu düşünüyorum.

0:03 - İkinci animasyon. Yine hiç fena olmadığını düşünüyorum, chicken little kadar güzel olmasa da temel kuralların dışına çıkan bir hata pek görmedim. (Bir tek karakterin elleri aşağı gayet güzel ve kurallı bir şekilde indikten sonra el pozunun ani bir şekilde değişmesi durumu var, o da olmasa tamamen düzgün olmuş olacaktı.)

0:07 - Videoda bana en bizzare gelen animasyonun bu. Bu animasyonun en büyük problemi spacing, easing ve timing eksikliği. Yani bunlar olmasa gayet güzel görünecek bir animasyon. Animasyonun tamamında eksik yani uygulanmamış bu kurallar. Fakat en bariz görünen kısmı karakterin aaşağıya eğilirken ve yukarı kalkarkenki hareketi bana kalırsa. Şöyle anlatayım.

   

    Chicken little animasyonunda bunun gibi hoş bir ease varken şuanda bahsettiğimiz 0:07'deki animasyonunda animasyonun tamamında,


    Böyle bir easing var. Bu tür bir easing çok nadir kullanılmalıdır ve nerelerde kullanılabileceği de belirlidir. Bu durumlar eğer bir obje sabit hızda hareket ederken kullanılmalıdır. Fakat insanlar yaptıkları çoğu harekette sabit hızda hareket etmezler, yavaşlayıp hızlanırlar. Hızlanıp yavaşlarlar ve bizim animasyon yaparken buna dikkat ederek ease vermemiz gerekir. Bir çok animasyonunda problem yaratan, kaliteyi düşüren nokta bu. Devam edelim.

0:14 - Yere dinamit gibi birşey atılıyor sanırım. Sonrasında da fitili bitip patlıyor. Burda aslında easing yok değil var, o yüzden bir önceki sahneye göre çok daha iyi duruyor. Fakat objenin hızını yansıtabilecek düzgün bir easing olmadığını düşünüyorum. Mesela dinamit bir yerden sahneye atılıyor ve dinamit düştüğü yerde kalıp biraz dönüyor sadece, ileri giden enerjisi hemencecik bitip gidiyor. Oysa o hızla gelen bir obje yere çarptıktan sonra da birazcık sekip daha ileride yere düşmeliydi. 2. Problemi ise dinamit dinamite benzemiyor. Ben başta sigara sandım. 3. Problem ise Patlama efektine yeterince çalışılmamış. Bu kişisel olarak benim de problemim olan birşey. Ama bununla alakalı çeşitli kaynaklar var, sende de bir kitap linki olduğunu biliyorum. Malesef karakter animasynları ve diğer şeyler kadar efekt animasyonunda bilgili değilim.

0:17 - Yürüme animasyonu. Adımların yere basmalarında bir problem var. Bu senin collab için yaptığın mob animasyonundaki hata ile aynı hata. O yüzden oradan örnek vereceğim tekrar.

Şimdi karakterimiz ileri gittiğine göre eğer karakter sahnede sabitse öyleyse yer geri gitmelidir değil mi ? Tıpkı bir yürüyüş bandı gibi. Peki yer geri gidiyorsa ayağımız yere bastığı anda olduğu yerde kalabilir mi? Kalamaz. Neden? Çünkü yer geri gidiyor ayağımızın da buna uygun bir biçimde geri gitmesi gerekir değil mi. Bir şekilde yürüme animasyonlarında consistent bir şekilde aynı hata var. Yürüme animasyonu yaparken karakterin bastığı yeri hayal etmeye çalış, karakterin ayakları yere bastığı süreç boyunca asla sabit kalamaz. Hareket etmeleri gerekir.
    Kolların easingini beğendim! Doğru yapmışsın ellerine sağlık. Fakat daha iyi ve organik hissettirmesi için her zaman bu tip hareketlere follow thru eklemelisin.



    Fakat en büyük problem!!!! Karakter sağ sola veya yukarı aşağı gitmiyor. Şimdi sana genel geçer bir taktik vereceğim.

    Karakter sol bacağını kaldırdığında vücudu sağa gider, karakter sağ bacağını kaldırdığında vücudu sola gider. Karakter ayağını yere koyduktan hemen sonraki kare vücudu aşağıya doğru hareket eder. Karakterin 2 bacağından biri diğeri ile aynı hizada olduğunda karakter en yukarı kalktığı pozisyonda olur.

0:19 - Ben bu animasyona çok şaşırdım. Çünkü çok güzel olmuş. Çok ne diyebilirim bilmiyorum. Kurallar genel olarak düzgün görünüyor ellerine sağlık!

0:31 - Fare animasyon hiç fena olmamış!!!! Ellerine sağlık. Tek diyeceğim nokta, eğer fare kolarını yukarı çekerken biraz struggle ekleseydin eminim sahne daha vurucu olurdu. https://sakugatr.com/index.php?topic=51.0 Buna bakabilirsin.





Animasyonlarına genel eleştiriler yapmaya çalıştım ve her birini eleştirmedim sadece önemli gördüklerime baktım. Umarım senin için yararlı olmuştur. Nelere bakabilirim diyorsan benim önerilerim şunlardır:

1- Animator's survival kit - Bunu okuduğunu biliyorum ama eksiğini yaşadığın herşey bu kitapta anlatılıyor. Daha dikkatli okuyup anlaya anlaya çalışmanı öneririm.
2- https://sakugatr.com/index.php?topic=29.0 Animasyon nasıl yapılır başlığı.
3- Alan becker's 12 principles of animation - Bunu da izlediğini biliyorum ama önermemin sebebi survival kit ile aynı.
4- Biraz rahatla ve kendini akışa bırakarak animasyon yap. Sanki çok kasıyor gibisin.
5- Kafana takılan noktaları burada tartış "Follow thru yu nasıl kullanabileceğimi anlayamıyorum!" gibi. Yardım etmeye çalışırım elimden geldiğince.


Dosyalarıma ulaşmak isterseniz:

Soulseek: ommalorel
GigaTribe: Nommalorel

sakuralila

Wow çok teşekkür ederiim!! Dediklerinin hepsini uygulamaya çalışacağım, beğendim dediğin animasyonların hepsi bu ay yapılanlar, yani yavaş da olsa easingi anlamaya başladım sanırım, bir de walk cycleda sağa sola gitmek ve ayağın yere basarken geriye gitmesini de senden öğrendim bunları uygulayacağım çok teşekkürler ^_^ :o

Nommalorel

Quote from: sakuralila on Dec 06, 2024, 06:22 PMWow çok teşekkür ederiim!! Dediklerinin hepsini uygulamaya çalışacağım, beğendim dediğin animasyonların hepsi bu ay yapılanlar, yani yavaş da olsa easingi anlamaya başladım sanırım, bir de walk cycleda sağa sola gitmek ve ayağın yere basarken geriye gitmesini de senden öğrendim bunları uygulayacağım çok teşekkürler ^_^ :o

Toshiyuki inoue'nin animasyonlarını çok daha iyi ve hummalı bir biçimde incelemeni öneririm. Tek tek karakterin nereye hareket ettiğini gözlemlemeye gayret et, incele, yakınlaştır, analiz et, çözümle, söylediklerimi göreceksin.Toshi Walk Cycle


Dosyalarıma ulaşmak isterseniz:

Soulseek: ommalorel
GigaTribe: Nommalorel