üzerinde çalıştığım animasyon için yardım

Started by Alonedelta, Nov 14, 2024, 02:09 PM

Previous topic - Next topic

Nommalorel

Öncelikle kabaca bahsetmek gerekirse animasyonunda 2 temel eksiklik var.

Bunlardan ilki Easing diğeri ise follow thru.

Elin hareketine bir ease out hareketi eklemeye çalışmışsın, kabaca yapmışsın da fakat problem şu ki spacingler tutarlı değil. Yani her bir kare bir öncekinden biraz daha uzaklaşacağına, biraz hızlandı biraz yakınlaştı biraz hızlandı biraz yakınlaştı gibi hareket ediyor. Şu şekilde örnek göstereyim.


Mavi yuvarlaklar elin her karedeki hareketini gösteriyor. Eğer dikkatlice bakarsan aralarındaki mesafenin bir kısa bir uzun olduğunu görebilirsin. Buna doğru bir örnek olarak



Bu resmi gösterebilirim. Fark ettiysen her karede top bir önceki karede olduğundan biraz daha fazla mesafe kat ediyor, bir ileri bir geri değil. Bu çok önemli ve dikkat edilmesi gereken birşeydir, eğer buna dikkat edilmezse nekadar ease verilmeye çalışılırsa çalışılsın verilen ease izleyiciye asla düzgün bir şekilde görünmeyecektir.

Animasyon nasıl yapılır Sayfasındaki ilk 3 terimi izleyip güzelce çalışabilirsin.

Buna dair diğer kaynaklar:

https://annas-archive.org/md5/df4d58517b4c4004df1335f11e9fe3c2 - Animator's survival kit indirme linki.



İkinci önemli şey ise, aslında animasyonunu yaparken aldığın referansları yeterince incelememiş olman. İlk önce referans nasıl alınır buna bir bakalım. Burada genel olarak japon animasyonu yapımı üzerine konuşuyoruz o yüzden ben de ilk önce gidip anime referanslarına baktım.

Adımlar:

1- Ne animasyonu yapmaya çalıştığına baktım, bir beyzbol animasyonu yapmaya çalışıyorsun, ozaman iyi beyzbol animeleri hangileri bunlara bir bakmak gerek.

Arama motorumuza: Baseball Anime

Yazıyoruz ve ilk başta My Anime List websitesinin en iyi 10 beyzbol animesi sıralaması karşımıza çıkıyor. Giriyoruz.

https://myanimelist.net/featured/1557/Top_24_Best_Baseball_Anime_of_All_Time_

Nispeten modern bi anime yapmaya çalıştığımızı düşünürsek listede modern görünümlü animelerin isimlerini aklımızda tutuyoruz. Bunlar:

Major, Ookiku Furikabutte (Big Windup!), One Outs, Cross Game, Diamond no Ace (Ace of Diamond)

2- Hangi animelerden referans bakacağımızı öğrendiğimize göre şimdi bu referansları nasıl bulacağımıza bir bakalım. Hemen sakugabooru websitesine girip tags kısmına tıklıyoruz. Daha sonra tek tek aratacağımız animelerin isimlerini boşluk yerine alt tire koyarak aratıyoruz. One_Outs gibi. Karşımıza çıkan videolara tek tek bakıp bizim için hangileri yararlı olur diye bakıyoruz. Aralarından seçtiklerimizi videonun üzerine sağ tıklayıp bilgisayarımıza indiriyoruz.

3- Fakat sadece animeden çalışmak yetmez, gerçek hayattan da referans almalıyız. Bunun için youtube'yi açıp "baseball throw slow motion" yazdım.

İlk çıkan video.

bunu da linki kopyalayıp bilgisayarımıza yt-dlp kullanarak indiriyoruz.

Bilgisayarımızda yt-dlp ve ffmpeg yüklü olduğundan emin olalım. Alakalı sayfa: Programlar > İndirme programları. - > Dönüştürücüler/Converterler > FFMPEG
FFMPEG
YT_DLP

İndirmek istediğimiz klasörde sağ tıklayarak komut istemcisini açtıktan sonra yt-dlp "Video linki" yazıyoruz.

Daha sonra da indirdiğimiz videoyu resimlere bölmek için: Kullandığım programların cheatsheetleri

Bu videoyu dönüştürmek için: ffmpeg -i "Drew Storen pitching mechanics in slow motion 1000 FPS [jZKvJY6gDfg].mp4" -r 30 Slo_%04.jpg

Yazdım ve artık referans almak istediğim video dosyası resim olarak bilgisayarımda duruyor halde. Resimleri hızlıca görüntüleyebilmek için Nomacs image lounge kullandım. Tek tek tüm resimlere baktım ve benim için önemli olan resimleri seçtim.

4- Seçtiğim resimler şunlardı:










5- Resimleri güzelce inceleyebilmek için onları Pureref programımın içinde güzelce yan yana dizdim.



Böylece güzelce referans alabilmiş oldum.

Referansları incelemem sonucu fark ettiğim şey şu oldu ki, animasyonundaki tek eksik spacing ve follow thru değil aynı zamanda yetersiz kol hareketi de diyebiliriz. Referansa dikkat edersen fırlatıcının kolu fırlatmadan önce elin önüne geçiyor, el de kolun etrafında dönerken aynı zamanda kendi ekseninde de dönüyor ve tüm bunlar animasyondaki momentumu artırıyor. Tüm bunlara dikkat ederek ben de şu animasyonu yaptım:



Animasyon dosyası: https://www.mediafire.com/file/ogfwo5g67kvt5bo/base1.clip/file
Senin animasyonun üzerinde yaptığım oynamaların olduğu dosya: https://www.mediafire.com/file/f9657ccouylsahu/throw-revize.clip/file



Şimdilik sadece ele track ettiğimi kısmı inceledim, diğer kısımlar için genel konuşmak gerekirse de sahneler arası bağlılığın biraz az olduğunu söyleyebilirim. Şimdilik sana sadece top fırlatma sahnesini güzelce yapmaya odaklanmanı öneririm, onu düzgün yaptıkça diğer sahnelere geçersin, daha sonra da onları eleştiririm. Kafana takılan bir soru olursa da buradan devam edebiliriz.




Dosyalarıma ulaşmak isterseniz:

Soulseek: ommalorel
GigaTribe: Nommalorel

Alonedelta

doğukancığım anlattığın her şeyi en iyi şekilde yapmaya çalıştım elimde plan sonuç bu

Video: https://drive.google.com/file/d/1jxyMmCmZDpZPGtvdfGS-s8s1WVetG72Z/view?usp=sharing

evet biliyorum yine sorunları var ama senin çizdiğin perspektif ile benimki biraz alakasız olduğu için elimden gelen en iyi bu öbür türlü bütün sekansı 2. defa silbaştan yapacağım (diğer kısımlara elimi bile süremedim)

Nommalorel

Quote from: Alonedelta on Nov 14, 2024, 06:11 PMdoğukancığım anlattığın her şeyi en iyi şekilde yapmaya çalıştım elimde plan sonuç bu

Video: https://drive.google.com/file/d/1jxyMmCmZDpZPGtvdfGS-s8s1WVetG72Z/view?usp=sharing

evet biliyorum yine sorunları var ama senin çizdiğin perspektif ile benimki biraz alakasız olduğu için elimden gelen en iyi bu öbür türlü bütün sekansı 2. defa silbaştan yapacağım (diğer kısımlara elimi bile süremedim)


Videoyu izledim, spacing problemini düzeltmişsin, bu sayede animasyon çok daha akıcı olmuş. Eline sağlık. Fakat henüz kol ve el hala yeterince bükülmüyor. Follow thru etkisini daha çok abartmalısın.

Bir çok zaman animasyon yaptığımızda onu düzeltmek için sil baştan yapmamız gerekir, bu normal birşeydir. Bence bunu yapmaktan korkma.

Ayrıca animasyonlarımız aynı perspektif ve aynı taraftan bakan bir kamera gözünden görülüyor.




Dikkat edersen iki resimde de adamın sağ tarafından, sağ eliyle topu soldan sağa atmasına bakıyoruz. Dolayısıyla ikimizin de çizdiği sahneler aynı perspektif ve adamın aynı tarafından yapılmış. Bu yüzden gösterdiğim animasyonu kendi animasyonuna uygulayamamanın sebebi perspektif olamaz. Sanırım hareketi komple değiştirmek istemiyorsun, ki bence bu korkmaman ve denemen gereken birşey. Bu şekilde öğreniyoruz.

Yine de eğer sahneyi değiştirmek istemiyorsan fakat geliştirmek istiyorsan yapabileceğimiz bazı şeyler var.

Şuanda yaptığın animasyon bir beyzbol animasyonundan çok biryere taş atan bir el animasyonuna benziyor. Öyleyse ona göre bunu iyi yapmalıyız, anladığım kadarıyla eli evirip çevirip döndürerek sahneyi baştan yapmak istemiyorsun. O zaman yapman gereken dirseği sahnenin ortasına koyup eli onun etrafında çevirmek değil, dirseği de ileri geri oynatarak bir momentum kazandırmak olur. Şu şekilde



Dosya: https://www.mediafire.com/file/yrxe6g5oeq1ukqm/throw-revize2.clip/file

Bu şekilde hem sahneyi sil baştan yapmamış olursun hem de topun fırlatıldığını daha çok hissettirebilirsin.

İyi forumlar.


Dosyalarıma ulaşmak isterseniz:

Soulseek: ommalorel
GigaTribe: Nommalorel


Nommalorel

Quote from: Alonedelta on Nov 15, 2024, 09:08 PMel kısmı bitti biraz diğer kısımlara yoğunlaştım

Video:https://drive.google.com/file/d/1jxyMmCmZDpZPGtvdfGS-s8s1WVetG72Z/view?usp=sharing

CSP: https://drive.google.com/file/d/1wIZKTYUhV1MvE4ppMy5DvoFqnlSY8fDt/view?usp=sharing


En sonda değiştirdiğin impact frame sahnesini beğendim. Çok hoş olmuş. El için söylediklerim hala geçerli, ama dediğim gibi ilk yaptığına göre daha düzgün şuan.

Karakterin vücudunu gördüğümüz topu atmadan hemen önceki sahnede de kolun doğru olmadığını söyleyebilirim. Referanslarını ilk başta belirttiğim gibi daha iyi incelemelisin. Sana revize yazmak için bir çok beyzbol referansı baktım ve hiç biri şuanda animasyonunda olduğu gibi düz bir şekilde atmıyorlar.


Quote








Özellikle şu kareler kol hareketini anlamak için oldukça iyi kareler. O yüzden topa track ettiğimiz sahneden hemen önceki fullbody sahneyi bitirmeden önce bu referansları bi tur daha incelemeni öneririm.


Dosyalarıma ulaşmak isterseniz:

Soulseek: ommalorel
GigaTribe: Nommalorel