SakugaTR

Sektör => Kaynaklar => Topic started by: Nommalorel on May 06, 2024, 04:11 PM

Title: Anime yumruk animasyonu yapmak
Post by: Nommalorel on May 06, 2024, 04:11 PM

Bu her türlü medyada yapılmaya çalışılır fakat animede daha belirli olarak yapıldığı için anlatmaya gerek duydum.

Animasyon prensiplerinde anticipation, timing ve spacingden bahsetmiştik. Bu konuyu anlatırken de o prensiplerden yararlanacağız.

"İnsan gözü hareketin başını ve sonunu algılar ortasındaki herşey bulanıklıktan ibarettir." Bu sözü bruce lee mi söylemiş başka biri mi bilemem ama kim demişse doğru demiş.

Etkileyici, okunur, temiz bir yumruk animasyonu için ilk önce oldukça belirgin bir anticipation karesi, sonrasında yumruğun gittiğini gösteren ve anticipation karesine yakın olan herhangi bir çizim ve en sonunda da yine temiz görünen bir vuruş karesi gereklidir. Özellikle animelerde bu orta kısım çok kısa ve belirsiz tutulur, genellikle anticipation karesi ve en son kareye özen gösterilir ve o kareler çok daha fazla gösterilir. Bunun sebebi o kareleri gördüğümüzde yumruğun atılacağını sonra da isabet ettiğini rahatlıkla görüyor olmamızdır.

Bu animasyonu etkileyici ve vurucu kılar. Neredeyse her animede bu yöntem kullanılır ve etkileyici olmasının yanında çok da ekonomiktir.


(https://i.imgur.com/xnRDrC0.gif)

(https://i.imgur.com/kVTnEsP.gif)

(https://i.imgur.com/tN2P09W.gif)

(https://i.imgur.com/vKw2WTW.gif)
Title: Re: Anime yumruk animasyonu yapmak
Post by: Nommalorel on May 07, 2024, 12:01 PM
Güncellendi